Data Science
W dzisiejszym świecie każda organizacja obraca ogromnymi ilościami danych. Ich odpowiednie wykorzystanie wcale nie jest oczywistą kwestią. Jak wykorzystać posiadane informacje do osiągania celów biznesowych i poprawy rezultatów? Odpowiedzią jest Data Science.
Duże ilości nieprzetworzonych danych tak naprawdę nie niosą za sobą żadnej wartości. Kluczowe staje się odpowiednie wydobycie informacji dzięki wyspecjalizowanym umiejętnością. Na tym właśnie polega Data Science. Dzięki właściwej obróbce i wizualizacji danych możliwe jest wyciąganie wniosków oraz przewidywanie zdarzeń w przyszłości. Dzięki temu Twój biznes może zostać wyniesiony na zupełnie nowy poziom!
Napisz do nas:
Czym jest Data Science?
Żyjemy w czasach, w których codziennie każdy z nas generuje różnorodne dane. Razem składa się to na ogromne pokłady informacji, które bez właściwej obróbki tworzą jedynie chaos. Przy odpowiednim potraktowaniu stanowią jednak bardzo cenne zasoby. To dzięki danym można badać rozmaite zjawiska, wyciągać wnioski potrzebne do podejmowania decyzji biznesowych, a nawet przewidywać z dużym prawdopodobieństwem przyszłe wydarzenia.
Data Science to nauka dotycząca danych. Jest to dziedzina łącząca kilka nauk – między innymi statystykę, matematykę, uczenie maszynowe i wizualizację danych. To naukowe podejście do realizacji potrzeb biznesowych. Procedury związane z Data Science są bardzo skomplikowane i wymagają posiadania zarówno kluczowych umiejętności, jak i specjalistycznej i branżowej wiedzy.
Data Science – poziomy analityki
Data science można wykorzystywać do wielu celów, a analitykę przeprowadza się na różnych poziomach. Można je podzielić na trzy główne grupy, które znakomicie się uzupełniają.
- Analiza deskrypcyjna. Co się stało?
Opisuje lub podsumowuje surowe dane w taki sposób, aby mogły być zinterpretowane przez człowieka. Ten typ analizy określa przeszłe zdarzenia. Wyjaśnia, co się wydarzyło w danym punkcie w określonym czasie. Dzięki temu można uczyć się na podstawie przeszłych zachowań i zrozumieć, w jaki sposób mogą wpływać na wyniki w przyszłości. Większość statystyk z których korzystamy, mieści się właśnie w tej kategorii. Przykładem są raporty, zapewniające wgląd w dane historyczne odnośnie produkcji, finansów, sprzedaży, operacji, zapasów czy też klientów.
- Analiza predykcyjna. Co się stanie?
To narzędzie używane do przewidywania przyszłych zdarzeń. Zapewnia wgląd w to, co ma dopiero się wydarzyć. Oczywiście wszelkie predykcje są przeprowadzane w zakresie określonego prawdopodobieństwa – nigdy nie można uzyskać 100-procentowej pewności, że przewidywane zdarzenie będzie miało miejsce. Ten typ analizy polega przede wszystkim na zbieraniu i grupowaniu posiadanych informacji, a następnie ich uzupełnianiu w oparciu o najbardziej prawdopodobne scenariusze. Podstawą jest tutaj utrwalanie zarejestrowanych danych w systemach, stosując różne modele i obliczenia, by wychwycić powiązania między różnymi zestawami danych. Może być wykorzystywana np. do przewidywania zachowań konsumentów, wzorców zakupowych czy działań sprzedażowych.
- Analityka preskrypcyjna. Jak możemy to zrealizować?
Umożliwia wystawienie recepty dla szeregu różnych możliwych działań i określeniu ich wpływu. W praktyce chodzi tu o udzielanie porad. Celem jest ilościowe określenie skutków przyszłych decyzji w celu uzyskania porady na temat możliwych wyników, zanim decyzje zostaną faktycznie podjęte. Zasadniczo przewiduje wiele wariantów przyszłości i pozwala ocenić różne możliwe wyniki działania. Odpowiednio zastosowana może nie tylko przewidywać, co się stanie, ale również dlaczego tak się stanie. Jest to wykroczenie poza analizę deskrypcyjną oraz predykcyjną, zalecając różne możliwe sposoby działania wraz z możliwymi wynikami. Ta metoda wykorzystuje kombinację reguł biznesowych, algorytmów, uczenia maszynowego oraz procedury modelowania obliczeniowego.
Analityka preskrypcyjna jako najbardziej skomplikowana jest stosowana najrzadziej. Wiele firm nie ma odpowiedniej wiedzy i narzędzi, by móc ją wykorzystać w swoich codziennych działaniach. Jednak odpowiednio wdrożona, ma ogromny wpływ na sposób podejmowania decyzji w biznesie oraz wyniki finansowe organizacji.
Z summ-it możesz skutecznie wdrożyć wszystkie typy analityki danych i podejmować dzięki temu lepsze decyzje biznesowe, wypracowując przewagę konkurencyjną.
Data Science – co oferujemy?
Nasza oferta obejmuje pełen zakres usług z zakresu Data Science. Wspieramy organizacje w przeprowadzaniu skutecznych analiz i podejmowaniu dobrych decyzji. Łączymy wiedzę z utrzymania, skalowania oraz przetwarzania danych, celem uzyskania najlepszych rozwiązań przewidujących zdarzenia w przyszłości – w oparciu o najdokładniejsze dane i fakty. Wykonywane predykcje bazują zawsze na sprawdzonych modelach statystycznych. Realizacja symulacji pozwala na dobór najlepszych wskaźników w procesie analitycznym, co przekłada się na dobór najskuteczniejszych rozwiązań.
Pomagamy organizacjom wykorzystać dane w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, poprawy skuteczności i szybszej realizacji celów biznesowych. Dzięki Data Science możesz działać sprawniej i wyeliminować wiele błędów. Wystarczy skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Niezbędne informacje masz na wyciągnięcie ręki – trzeba tylko wiedzieć, jak je wydobyć!
Data Science – dlaczego my?
Produkowane każdego dnia informacje to prawdziwa kopalnia wiedzy i danych przydatnych dla Twojego biznesu. Wykorzystaj je z pomocą prawdziwych specjalistów. Data Science z summ-it to kompleksowa obsługa obejmująca pełne wsparcie w zakresie analizy danych, ich wizualizacji oraz wykonywanych na tej podstawie predykcji.
250
wdrożeń systemów baz danych
50
certyfikowanych specjalistów IT
9500
obsługiwanych baz danych
Pomożemy Ci osiągnąć zamierzone cele i uzyskać najlepsze możliwe efekty. Postaw na specjalistyczną wiedzę i wieloletnie doświadczenie! Nasze kompetencje potwierdzają następujące certyfikaty:
- Azure Data Scientist Associate,
- Azure AI Fundamentals,
- Azure AI Engineer Associate,
- Microsoft Azure Advanced Specialization w 3 obszarach: Analytics, Windows Server and SQL Server Migration, Modernization of Web Applications
Poznaj klientów, z którymi wspólnie zdobywamy szczyty
Customer Voice – przetwarzanie języka naturalnego (Natural Language Processing)
D-Marin jest wiodącą globalną siecią marin z 16 przystaniami we wschodniej części Morza Śródziemnego i Zatoki Perskiej. Organizacja potrzebowała narzędzia do zbierania, analizowania i kontrolowania opinii klientów w czasie rzeczywistym oraz łatwego w użyciu, skalowalnego rozwiązania do zarządzania opiniami. Customer Voice został zaimplementowany do badania sentymentu opinii nt. lokalizacji udzielanych przez klientów. W wyniku realizacji projektu firma potrafi doskonale dostosować się do rynku i spełnić oczekiwania klientów.